Onze speerpunten voor Amsterdam

04 Don Ceder.jpg
Door Don Ceder op 19 maart 2018 om 21:53

Onze speerpunten voor Amsterdam

Vier jaar geleden kwam de ChristenUnie slechts 162 stemmen te kort voor een gemeenteraadszetel. Help ons om dít jaar geschiedenis te schrijven! Stem op 21 maart ChristenUnie, zodat we jou de komende jaren mogen vertegenwoordigen in ons mooie Amsterdam. We hebben een uitgebreid verkiezingsprogramma (PDF), maar in de campagne moet je kiezen op welke punten je de focus legt. Dat doen wij op de volgende speerpunten:

• Aanpak schulden

Betere begeleiding bij schulden en een eerlijk incassobeleid van de gemeente. We zetten sterk in op het voorkomen van schulden, onderwijsuitval en werkloosheid van jongeren.

• Een stad met plaats voor iedereen

In de stad zijn voldoende huizen voor verschillende mensen. Ook willen we eenzaamheid onder ouderen en jongeren actief tegen gaan. Een stad die pal staat voor de veiligheid van iedereen (zoals de Joodse gemeenschap).

• Goed onderwijs voor alle kinderen

Onderwijs van hoge kwaliteit waarbij kinderen van elke denkbare achtergrond dezelfde kansen krijgen en waar we de vrijheid van onderwijs beschermen.

• Amsterdam dé innovatiestad van Europa

Wij willen schone lucht, schone straten en dat we slim omgaan met energie. Door hierin te investeren zorgen we voor meer innovatie en werkgelegenheid.

• Een einde aan mensenhandel

Er zitten veel kwetsbare vrouwen gevangen in de seksindustrie. Door de aanpak van de criminaliteit, het bieden van hulp aan vrouwen en het sluiten van ramen willen we mensenhandel bestrijden.