Zwerfvuilacties door ChristenUnie Amsterdam in West en Noord

20150918_165220maandag 06 maart 2017 21:11

Een buurt vol zwerfafval is geen omgeving waar je je kinderen wil laten spelen. Bovendien is al dat zwerfafval slecht voor het milieu. Daarom trekt de ChristenUnie aanstaande zaterdag de buurt in om zwerfvuil op te ruimen. In Slotervaart (Ottho Heldringstraat) en in Noord (Dekschuit-, Lichter-, Tjalk- en Klipperstraat) worden er prikacties gehouden.

Jonathan Zeijl, bestuurslid van ChristenUnie Amsterdam: “De ChristenUnie maakt zich sterk voor een duurzame toekomst. Zorg voor de mens en schepping begint dichtbij huis. Er zijn buurten in Amsterdam waar de struiken vol met zwerfvuil liggen die niet door de veegwagens opgeruimd worden. Afval waardoor het milieu wordt aangetast. Bovendien lokken vieze buurten uit om er nog meer zwerfafval achter te laten. De kinderen die buiten spelen, komen in aanraking met het afval.” De ChristenUnie steekt de handen uit de mouwen om de buurt schoner te maken en brengt zo haar verkiezingsboodschap in de praktijk. “Deze actie lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat maar de impact van plastic en ander zwerfafval op het gevoel van veiligheid, leefbaarheid en natuurlijk het milieu is enorm. Hopelijk knapt de buurt er zo van op dat het initiatief verder wordt overgenomen. De ChristenUnie laat hiermee zien dat milieubewust leven niet ingewikkeld is en dat we als politieke partij gaan voor eenduurzame toekomst. ‘’, aldus Jonathan Zeijl. De actie vindt plaats a.s. zaterdag 11 maart van 10:00 tot 12:00.

Help ook mee en meld je aan via bestuur@amsterdam.christenunie.nl

Koffie en thee en materialen worden verzorgd!

Campagne
Milieu