ChristenUnie wil het groene karakter van Zuidoost behouden

fietsmaandag 22 februari 2010 22:44

Om meer aandacht te vragen voor de flora en fauna in Zuidoost organiseerde ChristenUnie afgelopen vrijdag een Groene Tour door Zuidoost. Op de fiets werd de kou getrotseerd en zijn vele mooie plekken aangedaan. Van de tour is een interessant filmverslag gemaakt. Medewerkers vertelden met passie over hun werk.

De ChristenUnie Amsterdam was aanwezig bij het debat dat Gaasperdam Groen 18 februari had georganiseerd.  Het standpunt van de ChristenUnie is dat woningbouw ten noorden van de huidige Valburgdreef niet kan. Het tast het ruimtelijke en natuurlijk karakter van de Gaasperplas onherstelbaar aan. Verder willen ze niet dat de unieke Riethoek bebouwd wordt en dat in het Centraal Park, alleen gebouwd kan worden, waar nu het huidige industrie gebied is. De functie van “’t Brinkie” en de schooltuinen moeten behouden blijven in het Centraal Park. De ChristenUnie heeft ook gezegd dat er op andere plekken in Amsterdam genoeg ruimte in de toekomst aanwezig is om alle woningbouwplannen van Amsterdam te verwezenlijken. Er hoeft dus niet gebouwd te worden in de huidige waardevolle groene gebieden. Wethouder Verdonk heeft het aantal van 5000 genoemd, maar het is niet nodig om vast te houden aan dit aantal. De PvdA en VVD hebben op 30 juni wel besloten om te gaan bouwen in de waardevolle groene gebieden.