ChristenUnie Amsterdam dankbaar voor grote stemmenwinst

cudonderdag 20 maart 2014 13:21

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van gisteren heeft ChristenUnie Amsterdam een historisch aantal stemmen behaald. De partij haalde 5.615 stemmen, zo’n 1.800 stemmen meer dan in 2010. De partij kwam ongeveer honderd stemmen tekort voor een zetel in de gemeenteraad.

Lijsttrekker Bas de Groot: “Het is zuur dat we het net niet gehaald hebben, maar ik ben ook dankbaar. Dankbaar voor dit fantastische resultaat, dit biedt perspectief. We hebben laten zien dat er ook in Amsterdam toekomst is voor een uitgesproken christelijke partij. Het was een unieke campagne waarin we onze positieve boodschap goed voor het voetlicht hebben gebracht. Ik ben dankbaar voor de fantastische mensen die ik heb leren kennen en die ons hebben ondersteund in de campagne, zoals ondernemers, rappers en voorgangers. Ik bedank ook onze vele kandidaten en campaigners voor hun tomeloze inzet!”

Voor de Bestuurscommissie Zuidoost werd eveneens een prachtige winst geboekt, van 3,6% naar 5,4%, zodat de ChristenUnie haar zetel behoudt, ondanks dat dit bestuursorgaan kleiner wordt. Voor de Bestuurscommissie Noord was de winst van 1,4% naar 2,5% net niet genoeg voor een zetel.