Don Ceder lijsttrekker ChristenUnie Amsterdam

18403097_932099410265238_3096447313355996776_n
Door ChristenUnie Amsterdam op 16 juni 2017 om 19:00

Don Ceder lijsttrekker ChristenUnie Amsterdam

Don Ceder (27) voert tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 de ChristenUnie-lijst aan. De leden van de ChristenUnie Amsterdam kozen hem gisteren als lijsttrekker. Ceder wil namens de ChristenUnie volgend jaar plaatsnemen in de Amsterdamse gemeenteraad.

De leden stemden tijdens de ledenvergadering op 15 juni in met de voordracht van het bestuur.

Ceder, opgegroeid in Amsterdam-Zuidoost, is advocaat en zet zich voornamelijk in voor mensen met schulden. In 2014 werd hij genomineerd voor Amsterdammer van het Jaar vanwege het bijstaan van huishoudens tegen onrechtmatige incassogeschillen. Momenteel is hij politiek actief als duo-commissielid in de Provinciale Staten van Noord-Holland. Afgelopen jaar stond Ceder als kandidaat-Kamerlid op de 7 e plaats voor de Tweede Kamerverkiezingen. Met een groot aantal voorkeurstemmen (8627) bleek dat hij veel draagvlak heeft. “Amsterdam is een geweldige wereldstad, die tegelijkertijd ook voor grote uitdagingen staat op het gebied van wonen, toegankelijke zorg en leefbaarheid” zegt Ceder. “Ik spreek dagelijks mensen die tussen wal en schip vallen. Ook zien we dat er een steeds groter wordende groep is die zich nog niet vertegenwoordigd voelt in de gemeenteraad en ​achter de uitgangspunten van de ChristenUnie staat. Deze groep wil ik samen met een geweldig team de komende jaren vertegenwoordigen en een stem in de raad geven.”

De leden hebben ook ingestemd met de tweede plek op de kandidatenlijst. Die zal worden ingenomen door Tjitske Kuiper. Tjitske heeft ruime ervaring in de gemeentepolitiek. Zij was jarenlang raadslid en fractievoorzitter in Barneveld. Zij is werkzaam op het partijbureau van de ChristenUnie als adviseur voor lokale afdelingen. Daarnaast is ook zij iemand die zich inzet voor onze stad o.a. in de leefgemeenschap Good Luck en het diaconale team van de kerk, Hoop voor Noord.

“Met dit veelzijdige duo hebben we het vertrouwen om de goede en groeiende verkiezingsresultaten van de afgelopen jaren door te zetten en te verzilveren in een zetel in de gemeenteraad. We zijn een partij van christenen, voor alle Amsterdammers. Onze stad heeft een betrokken overheid nodig die een menselijk gezicht heeft als het kan en een duidelijke aanpak als het nodig is. Wij willen dat geloof een stem krijgt in de Amsterdamse politiek” zegt Jonathan Zeijl, voorzitter van de ChristenUnie afdeling.

De ChristenUnie gaat voor een scherpe campagne waarin zij zich profileert als christelijke partij in Amsterdam. Amsterdam kent vele mensen en kerken die zich actief en gepassioneerd inzetten voor de stad, voor hun kerk, buurtbewoners, natuur of vluchtelingen. De ChristenUnie wil graag deze mensen vertegenwoordigen en hen een stem geven in de Amsterdamse Stopera.

Voor de ChristenUnie wacht een bijzondere taak: de partij had bij de vorige verkiezingen nog 162 stemmen nodig om plaats te nemen in de gemeenteraad van de hoofdstad. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 wil Ceder dat plafond doorbreken. Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen haalde de ChristenUnie 6833 stemmen, ruim genoeg voor een zetel in de gemeenteraad. De raadsverkiezingen zijn op 21 maart 2018.