Politiek talent uit Amsterdam wil de Staten in

Persfoto Gerjan van den Heuvel.jpg
Door ChristenUnie Amsterdam op 17 december 2018 om 12:00

Politiek talent uit Amsterdam wil de Staten in

Gerjan van den Heuvel (23), duoraadslid en fractiemedewerker van de ChristenUnie Amsterdam, wil de Provinciale Staten in. Het politeke talent uit Amsterdam staat op plek drie van de kandidatenlijst bij de Provinciale Statenverkiezingen in maart. Lijsttrekker bij de verkiezingen is Michel Klein en op plaats twee staat Esther Kaper.

Als duoraadslid is Van den Heuvel onder andere verantwoordelijk voor de portefeuille Wonen en Bouwen. Van den Heuvel: "Juist op dit gebied liggen er grote uitdagingen voor de provincie. Ik ben blij met de enorme inzet in Amsterdam om zoveel mogelijk te bouwen, echter daarmee alleen zijn de tekorten in de metropoolregio niet opgelost. Daarvoor hebben we echt de regio nodig om spreiding te creëren met regie vanuit de provincie. De provincie bepaalt namelijk op welke gebieden wel en niet gebouwd mag worden."

Niet alleen bij de woningmarkt, maar ook op het terrein van duurzaamheid en mobiliteit ziet Van den Heuvel een grote rol voor de provincie. "De provincie heeft op deze terreinen veel te zeggen. De provincie is de plek waar de keuzes voor de toekomst gemaakt worden en daarbij vertegenwoordig ik graag de jongeren die daarmee te maken krijgen. Jongeren zijn over het algemeen niet erg betrokken bij provinciaal beleid terwijl de keuzes die in de provincie gemaakt worden veel impact hebben op hun verdere leven."

De ChristenUnie hoopt bij de verkiezingen in maart minimaal twee van de vijfenvijftig zetels te veroveren in de Provinciale Staten. De volledige kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma zijn te vinden op de site van de ChristenUnie Noord-Holland.