Gemeenteraad stemt in met voorstel ChristenUnie hoorzitting Zuidoost

zuidoost.jpg
Door ChristenUnie Amsterdam op 27 februari 2020 om 13:40

Gemeenteraad stemt in met voorstel ChristenUnie hoorzitting Zuidoost

AMSTERDAM – De Amsterdamse fractie van de ChristenUnie wil dat er in de Stopera een hoorzitting georganiseerd wordt over de problemen in stadsdeel Zuidoost. Met de presentatie van het masterplan over het stadsdeel bleek dat er sprake is van verwaarlozing en er enorme opgaves zijn om de organisatie van het stadsdeel op orde te krijgen.

De ChristenUnie wil verschillende organisaties en betrokkenen aan het woord laten over het stadsdeel. Wanneer er een plan uitgespreid over jaren wordt uitgevoerd is het belangrijk om rekening te houden met het bijzondere DNA van Zuidoost. Daarom is het van belang dat we vanuit een breed spectrum te horen krijgen wat er speelt en wat er nodig is. Woningcorporaties, jongerenwerkers, politie maar ook bijvoorbeeld ambtenaren en betrokkenen uit Rotterdam die gewerkt hebben met het masterplan dat de stad had voor Rotterdam-Zuid.

Fractievoorzitter Don Ceder: “Het is belangrijk dat er bij een plan wat enkele jaren gaat duren we van partijen en organisaties gaan horen hoe het zo ver heeft kunnen komen en wat er nodig is voor een succesvolle aanpak. Daarnaast is het goed om ook te leren van de best practices uit Rotterdam Zuid over wat we vooral wel en niet moeten doen.”