Berichten geschreven door Tjitske Kuiper

1. pexels-harvey-1790573.jpg
    Door Tjitske Kuiper op 13 december 2021

Aankoop panden binnenstad voor wonen of maatschappelijke functie

De stad is op weg naar haar 750 jarig bestaan. In de aanloop hier naartoe willen velen een verbetering in het wallengebied. Minder drugs- en alcoholoverlast, minder toerisme dat zich komt vergapen aan mensen die achter de ramen zitten. De overlast is zo erg dat zelfs handhavers na 14.00 uur hier geen diensten meer draaien omdat het dan te gevaarlijk is voor hen. Het wereldwijde imago  van Amsterdam als de stad waar alles mag en kan komt helaas voor een groot deel overeen met de werkelijkheid. Raadsbreed is er dan ook de wens om dit te verbeteren.

2. ABfoto.jpg
    Door Tjitske Kuiper op 26 mei 2021

'Bewoners Boven Bezoekers' - bijdrage Tjitske Kuiper Algemene Beschouwingen 2021

Op woensdag 26 mei waren in de Amsterdamse raad de Algemene Beschouwingen voor 2021. De bijdrage van de ChristenUnie werd versterkt met drie voorstellen, uitgewerkt in moties waarover later gestemd zal worden. Hieronder leest u de bijdrage van fractievoorzitter Tjitske Kuiper waarin ook de drie moties aan bod komen.

3. windmolen.jpg
    Door Tjitske Kuiper op 17 mei 2021

ChristenUnie: alleen windmolens in het havengebied

Een belangrijk onderwerp dat veel Amsterdammers op dit moment bezighoudt is welke plannen dit stadbestuur heeft aangaande de plaatsing van windturbines. Als ChristenUnie krijgen we hier veel mailtjes, telefoontjes en reacties over binnen. En terecht. Het beïnvloedt de levens van mens en dier. We willen u hier dan ook graag informeren over onze visie op deze ontwikkelingen.